Що робити власнику кредитної картки, якщо шахраї незаконним чином зняли з неї
гроші Корисні поради про те, як убезпечити себе від шахраїв. Як вчинити, якщо гроші все-таки зняли з рахунку. Дії, які потрібно виконати в обов’язковому порядку, щоб повернути вкрадену суму.
Що робити, якщо вкрали гроші з кредитної картки
Останнім часом користувачі кредитними картами стали скаржитися на витівки шахраїв. На мобільний телефон надходять повідомлення, що з рахунку знято суму грошей, хоча сам власник карти покупок не робив. так відбувається, коли дані кредитки потрапляють до третіх осіб. Як вчинити в подібної ситуації і чи можливо повернути вкрадену суму?
Обов’язкові дії
Насамперед власник картки повинен зателефонувати на гарячу лінію в банк і заявити про втрату фінансів. Далі, в відділення банку необхідно залишити заяву з незгодою про проведені дії. Зателефонувати потрібно не пізніше наступного дня після того, що сталося. Картка буде заблокована.
Якщо користувач не зберігав пароль разом з кредиткою і нікому не передавав її даних, є надія відшкодувати гроші назад.
Для цього потрібно заблокувати кредитну карту. Це робиться для того, щоб шахраї не змогли зняти суму, що залишилася.
Блокування проводиться кількома способами:
- Через банківський додаток в мобільному телефоні. Якщо у власника програма встановлена, слід знайти функцію «Заблокувати» і натиснути кнопку.
- Зателефонувати на гарячу лінію. На зворотному боці картки прописаний номер телефону для екстрених викликів. На офіційному сайті банку також позначений телефон гарячої лінії. Щоб не втрачати час на пошуки номера, рекомендують заздалегідь записати його в мобільний. Оператор, який буде на лінії, попросить продиктувати дані з паспорта або секретний код, який буде висланий в смс-повідомленні.
- В онлайн-банку. Власнику кредитки потрібно зайти в свій «Особистий кабінет» на сайті банку і натиснути кнопку «Заблокувати карту».
- Через смс-повідомлення. У деяких банках є послуга блокування кредитки через смс. На спеціальний номер відправляється кодове слово (наприклад, «заблокувати»), а через пробіл чотири крайніх цифри номера картки. Якщо у власника лише одна кредитка, можна обійтися без цифр, в банку зрозуміють, роботу якої карти потрібно призупинити.
- У банківському відділенні. Перебуваючи недалеко від банку, користувач може відразу піти в найближчий банківську установу, заблокувати рахунок і написати заяву з проханням відшкодувати гроші.
Після цього важливо доповісти про вкрадену сумі і оформити повернення. Є закон, завдяки якому банк зобов’язується повернути гроші, якщо клієнт буде дотримуватися двох умов:
- Зателефонувати в банк не пізніше, ніж через добу і повідомити про
вкрадених з карти грошах. Якщо зателефонувати пізніше зазначеного часу, банк може
відмовити в допомозі. - Не порушувати правил безпеки при використанні кредитки, а
саме: - не називати особистої інформації третім особам;
- не зберігати пароль разом з карткою;
- не писати секретний код на самій кредитці;
- не дозволяти фотографувати кредитку або робити з неї ксерокопію.
У разі недотримання перерахованих пунктів, банк не може відшкодувати витрачену суму.
Яким саме способом потрібно повідомити про крадіжку (по телефону або в відділенні), позначено в договорі клієнта. Рекомендується не втрачати час, а відразу телефонувати у відділення, щоб уточнити послідовність дій. Незалежно від обраного способу, власнику карти все одно потрібно прийти в відділення, щоб написати заяву.
Крадіжка грошей вважається кримінальних злочином. Потерпілий може звернутися в поліцію, будь-яка інформація буде корисною в пошуках шахраїв. Після результатів розслідування банк зв’яжеться з клієнтом і розповість про прийняте рішення. У разі дотримання всіх правил і своєчасного незгоди з виконаної операцією, гроші будуть відшкодовані.
Що робити, якщо банк прийняв рішення про повернення грошей, але затягує нарахування
Зазвичай період повернення грошей позначений в договорі. найчастіше за все це 30 або 60 днів. Якщо банк не перерахував суму за вказаний час, клієнт може піти в суд.
Банк відмовив у відшкодуванні вкрадених фінансів
Якщо постраждалому відмовили повертати гроші, він повинен зажадати письмову відмову з поясненням. У разі невидачі відмови або некоректного обґрунтування, клієнт має право піти в суд.
Як убезпечити себе від шахраїв
Щоб уникнути неприємних ситуацій, власнику кредитної картки потрібно завжди дотримуватись основних правил:
- Контролювати дії по рахунку. Можна підключити послугу про інформуванні через смс-повідомлення про всі активні картках. користувачеві будуть приходити повідомлення про виконані дії з кожною картою замість звичайних повідомлень можна вибрати push-повідомлення з довідника банку вони безкоштовні і не займають пам’ять телефону. Однак доведеться стежити за підключенням до інтернету, інакше повідомлення прийдуть із запізненням;
- Нікому не називати пароль, CVV-код і іншу особисту інформацію. В випадку дзвінка з «служби техпідтримки» з повідомленням про блокування картки, не потрібно повідомляти їм дані кредитки. Справжні співробітники просити цього не стануть;
- Не допускати, щоб продавець або офіціант ніс кудись карту. При введенні пароля потрібно завжди прикривати цифри терміналу долонею;
- Заходити тільки на перевірені сайти і не переходити за посиланнями
невідомих листів; - Перевіряти будь-яку інформацію про блокування, відмову проведення операції або інших діях, що відбуваються з карткою, якщо з’явилися сумніву, потрібно відразу телефонувати на гарячу лінію.
Запорука безпеки кредитної карти – уважне ставлення власника до неї. Потрібно завжди бути уважним і обережним, тоді у шахраїв не залишиться жодних шансів.